Dag 5 - Vad är kärlek för dig?

Kärlek innebär så himla mycket för mig. Att älska någon, och att bli älskad tillbaka är det finaste som finns. Det kan dock vara helt tvärtemot, och vara sjukt jobbigt. Kärleken kan ta fram det bästa i en, men samtidigt det allra värsta. Kärlek kan göra så mycket emot mig, både positivt och negativt. För mig innebär ordet kärlek så mycket mer än pussar, att man har samma blodsband, etc. För mig innebär kärlek även tillit, trygghet och ärlighet. Det blir svårt att ha ett förhållande med någon, bo hos sina föräldrar eller umgås med en vän som man inte litar på, känner sig trygg hos eller som man inte är ärlig mot. 
När man älskar någon ska man kunna gå igenom svårighetet, för allt kommer inte alltid att vara bra. Om man verkligen älskar någon, ska man försöka kämpa sig igenom alla svårigheter. För om man verkligen älskar någon, klarar man av det, tillsammans.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0